Guilty Movie Review

Guilty Movie Review

De Guilty Movie is een film die gaat over twee vrienden genaamd Peer en Simon en ze besluiten om samen een coming-of-age film te maken over hun eigen leven. Ze denken samen de wereld aan te kunnen, maar dan komt Simon ineens te overlijden tijdens een auto ongeluk. Peer komt er alleen voor te staan, maar besluit toch om door te gaan met het plan dat ze samen hadden, een film maken over hun leven. Hij wil dat de film wereldnieuws wordt en daar gaat hij dan ook voor door het vuur, dit wil hij realiseren. Thema’s die hierbij centraal staan zijn vriendschap en eenzaamheid. Actuele thema’s, zowel in ons land, als wereldwijd.

Budget

Er was een budget van 30.000 euro beschikbaar gesteld voor de film, dit is voor een film een klein budget, maar de film is erg goed, aldus de kijkers. Als je zelf de film hebt gezien, dan zul je ook hebben opgemerkt dat met name het eerste kwartier mensen echt kan overtuigen. De toon van de film wordt anders wanneer Simon komt te overlijden en dit zorgt er voor dat de vaart in de film iets teveel af is genomen. Mensen zijn van mening dat de scenes waarin eigenlijk duidelijk moet worden wat Peer tot zijn daad gaat brengen, teveel blijft hangen. De relaties met de mensen om hem heen worden duidelijk, maar lijken zich hierdoor niet verder te ontwikkelen. Het acteerwerk is over het algemeen goed, maar de film is niet altijd even overtuigend genoeg en de teksten worden niet altijd even goed naar voren gehaald.

Actualiteit

De film is erg actueel, er wordt hierdoor meer aandacht besteed voor eenzaamheid, de sleur van het bestaan en andere vragen die het bij mensen op kan roepen. Maar er is een ding wat niet helemaal goed naar voren komt, het drama van een puber, die zich tot deze daad zet, waarom hij dat heeft gedaan. De film wordt over het algemeen goed beoordeeld en krijgt ook drie sterren op verschillende websites over films. De regie van de film hebben Thijs Römer, Michel Sluysmans, Michiel ten Horn, Arne Toonen en Johan Timmers. Het scenario is bedacht door Thijs Römer en Michel Sluysmans. De producenten zijn Thijs Römer en Onno Ephraim. De camera wordt verzorgd door Lex Brand, Daan Nieuwenhuijs, Jeroen de Bruin en Ton Peters. De montage is gedaan door Peter Alderliesten, Leon Noordzij, Brian Ent en Björn Mentink. Er spelen nog meer mensen mee in de film en dat zijn Sol Vinken, Alex Hendrickx, Jet Gardner, Bas Keijzer, Raymond Thiry en Wil van der Meer. Het is een Nederlandse kleurenfilm, die 47 minuten duurt.